fbpx

Heerlijk, gezond & makkelijk

Een gezonde huid start van binnenuit

Het is meer dan eens duidelijk dat de voeding die wij consumeren bepaalt hoe onze huid eruit ziet.

Daarom leek het Renée en mij een heel leuk idee om een makkelijk te maken, heerlijk en toch super gezond recept voor jullie te maken! Hier hebben wij het recept met het de bereidingswijze voor jullie.

Wij zijn gisteren avond druk in de weer geweest met een heerlijk én gezond recept. Eentje die we hoe dan ook met jullie moeten delen.
Wij zijn er hoog uit 20 minuutjes mee bezig geweest, maar raden wel aan van te voren alles even te snijden. Dan kom je niet in de knoei met je timemanagement.

recept:
Wat hebben wij gebruikt?

– 1 gele (ik denk witte😂) ui
– 2 knoflook teentjes
– 250 gr tampeh
– 400 gr bloemkoolrijst
– bloemkool trosjes (naar smaak)
– 250 gr champignons
– 1 el mosterd
– 1 el kurkuma
– 1 el agavesiroop
– 2 el soja
– 1 1/2 el garam masala
– peper (naar smaak)
– zout (naar smaak)
– cayenne peper (naar smaak)
– 3 el biologische olijf olie

Het lijkt heel veel maar de meeste dingentjes zul je misschien al in huis hebben. Hier het stappenplan:

– kook wat water in de pan.
– snijd de bloemkoolroosjes. (Wij kozen voor ongv een halve tros)
– snijd de tempeh in kleine blokjes.
– doe deze in een kom en voeg hier 1 a 2 el soja aan toe.
– meng deze goed en laat ongv 5 minuutjes intrekken.
– doe ondertussen de bloemkool roosjes in de pan met kokend water en laat deze ongv 10 minuutjes koken. Dit kun je naar smaak bepalen, hoe langer je ze kook hoe zachter ze zijn.
– snijd de ui, champignons en maak de knoflook klaar om geperst te worden.
– fruit de ui ongv 2 min aan in de pan.
– pers nu de knoflook teentjes bij het mengsel samen met de champignons en laat dit 3 min mee bakken.
– voeg nu 1 el agavesiroop, 1 el kurkuma, 1 el mosterd, 1 el soja en 1 1/2 el garam masala toe aan het mengsel.
– breng een pan met water aan de kook. Hier koken we straks de bloemkoolrijst in.
– bak nu de tempeh mee met het geheel. Zorg dat ze mooi goud bruin worden.
– giet de bloemkool af en voeg ook dit toe aan het mengsel en mix het geheel goed door elkaar. – maak af met zout en peper op smaak en wanneer gewenst voeg de cayenne peper toe.
– doe nu de bloemkoolrijst in het kokende water en giet na 1 a 2 min af.
– serveer op bord of in een kom en tada!

Een heerlijk en gezond recept voor lichaam en huid

Succes!! En heb je het recept gemaakt, stuur dan een foto! Wij zijn super benieuwd hoe jullie diner eruit zal zien

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.
Call Now Button